Algemene Voorwaarden van S.J. de Vos H.o.d.n. Ketelbinkies (geldend voor consumenten)


Artikel 1 Definities

1.1 In deze algemene voorwaarden wordt onder de navolgende begrippen het volgende verstaan:

a) Ketelbinkies is de handelsnaam van S.J. de Vos h.o.d.n Ketelbinkies (KvK 74564781).
b) Cliënt: de persoon die ofwel direct, ofwel via een derde partij een overeenkomst sluit met S.J. de Vos h.o.d.n Ketelbinkies.
c) Officiële organisator: Ketelbinkies handelend onder de naam S.J. de Vos h.o.d.n Ketelbinkies, Obrechtstraat 40Bis, 3572 EG Utrecht, 06-15562419, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Artikel 2 Toepassingsbereik algemene voorwaarden

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing tussen S.J. de Vos h.o.d.n Ketelbinkies (hierna: KB) en de Cliënt. De overeenkomst is van toepassing op een aankoop van diensten van de merken onder 1.1 A.

2.2 Bij het kopen van een (e-)ticket of ander product/dienst bij KB, accepteert Cliënt uitdrukkelijk en zonder voorbehoud de toepasselijkheid van deze voorwaarden. De voorwaarden staan op de website van KB, liggen ter inzage bij de kassa en zijn kosteloos op te vragen bij KB.

Artikel 3 De overeenkomst

3.1 Een overeenkomst tussen KB en de Cliënt kan zowel mondeling als schriftelijk tot stand komen, waaronder ook de totstandkoming via de elektronische weg begrepen.

3.2 KB is als officiële organisator verantwoordelijk om de dienst overeenkomstig de overeenkomst uit te voeren, onder voorbehoud van hetgeen in deze algemene voorwaarden is bepaald. Deze verantwoordelijkheid strekt zich ook uit over diensten die door een ander dan KB worden uitgevoerd, die onderdeel uitmaken van de overeenkomst.

3.3 Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod van KB en toezeggingen van derden waarvan KB geen wetenschap heeft kunnen hebben, binden KB niet.

3.4 Indien de overeenkomst tot stand komt via een door KB gemaakte vrijblijvende offerte, komt de overeenkomst eerst tot stand, indien KB de opdracht schriftelijk heeft bevestigd, dan wel een begin heeft gemaakt met de uitvoering ervan.

3.5 Informatie in catalogi, brochures en op websites binden KB, behoudens het bepaalde onder 3.3. Desondanks behoudt KB het recht deze informatie te wijzigen voordat de overeenkomst tot stand komt, mits de Cliënt hiervan vooraf op de hoogte wordt gesteld. KB is niet verantwoordelijk voor drukfouten.

Artikel 4 De boeking

4.1 KB neemt boekingen vooraf online of telefonisch aan tot een uur voor vertrek, onder voorbehoud van beschikbaarheid. Ongespecificeerde vooraf betaalde tickets met flexibele vertrektijden zijn geldig, voor zover er plek beschikbaar is. De boeking is geldig voor KB en de Cliënt vanaf het moment dat KB de boeking bevestigd heeft en de Cliënt het afgesproken factuurbedrag binnen de gestelde termijn heeft voldaan.

4.2 Boekingen die online en telefonisch zijn gedaan, worden per e-mail bevestigd via het opgegeven e-mailadres. KB is niet aansprakelijk, indien het door de Cliënt ingevoerde e-mailadres niet correct is of de boeking wegens andere technische redenen niet aankomt.

4.3 Na voltooiing van de boeking online verstrekt KB de Cliënt e-tickets. Cliënt dient deze tickets te tonen of ter hand te stellen op het moment dat hij/zij van de geboekte dienst gebruik wenst te maken.

4.4 De wettelijke zichttermijn als bedoeld in artikel 6:230o BW is op de koop van tickets online niet van toepassing.

4.5 KB is niet aansprakelijk voor door de Cliënt zelf gemaakte fouten tijdens het boekingsproces.

4.6 De geboekte tickets mogen niet zonder toestemming van KB voor commerciële doeleinden worden gebruikt.

Artikel 5 Betaling

5.1 Betaling van de dienst geschiedt direct na de boeking ervan.

5.2 In uitzonderlijke gevallen kan een boeking gedaan worden zonder directe betaling.

5.3 In ieder geval dient betaling te geschieden voor de in de overeenkomst gespecificeerde vervaldatum, doch in ieder geval voor de datum dat de overeenkomst uitgevoerd zal worden.

5.4 De boeking wordt geannuleerd indien KB de betaling niet op het overeengekomen tijdstip, als bedoeld onder 5.3, heeft ontvangen. Als de Cliënt niet tijdig betaalt, dan wordt dit geacht een annulering te zijn waarop de annuleringsvoorwaarden, als bedoeld in de artikelen 7 en 8 van deze algemene voorwaarden, van toepassing zijn.

5.5 Indien Cliënt in gebreke of in verzuim is in de tijdige nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van de voldoening van de verplichting voor rekening van Cliënt.

5.6 KB is niet aansprakelijk in het geval van technische storingen van welke aard dan ook, waardoor de betaling niet, niet juist of niet tijdig verwerkt en/of geautoriseerd kan worden.

Artikel 6 Kortingen

6.1 Vijf kinderen van de leeftijd 0-3 jaar reizen gratis per betalende volwassene.

6.2 Voor kinderen van 4-12 jaar geldt voor bepaalde diensten een afwijkend tarief.

6.3 KB behoudt zich te allen tijde het recht voor de kortingen desgewenst te wijzigen, voordat de overeenkomst gesloten is. KB is niet gebonden aan toegezegde kortingen van derden, waarvan KB geen wetenschap heeft en niet had behoren te hebben.

Artikel 7 Annuleringsvoorwaarden 1-9 personen

7.1 De Cliënt kan de boeking schriftelijk annuleren bij de officiële organisator of indien de Cliënt de boeking bij een ander bedrijf dan KB heeft gedaan, op de plaats waar deze boeking is gedaan.

7.2 De Cliënt kan de boeking van een combinatie van arrangementen of een pakket alleen in het geheel annuleren en niet ieder deel afzonderlijk.

7.3 Indien de boeking minstens 24 uur voor vertrek wordt geannuleerd, dan ontvangt de Cliënt 100% van het factuurbedrag retour.

7.4 Indien de boeking minder dan 24 uur voor vertrek wordt geannuleerd, dan ontvangt de Cliënt geen geld retour.

Artikel 8 Annuleringsvoorwaarden vanaf 10 personen

8.1 De Cliënt kan de boeking schriftelijk annuleren bij de officiële organisator of indien de Cliënt de boeking bij een ander bedrijf dan KB heeft gedaan, op de plaats waar deze boeking is gedaan.

8.2 De Cliënt kan de boeking van een combinatie van arrangementen of een pakket alleen in het geheel annuleren en niet ieder deel afzonderlijk.

8.3 Indien de boeking minstens 7 dagen voor vertrek wordt geannuleerd, dan ontvangt de Cliënt 100% van het factuurbedrag retour.

8.4 Indien de boeking 3-6 dagen voor vertrek wordt geannuleerd, dan ontvangt de Cliënt 50% van het factuurbedrag retour.

8.5 Indien de boeking minder dan 3 dagen voor vertrek wordt geannuleerd, dan ontvangt de Cliënt geen geld retour.

Artikel 9 Wijzigingen door KB en de rechten van de Cliënt

9.1 KB heeft het recht de in deze algemene voorwaarden neergelegde bepalingen te wijzigen al naar gelang de omstandigheden dit verlangen. Cliënt aanvaardt nu voor alsdan dat algemene voorwaarden die op grond van dit artikel zijn gewijzigd, voor Cliënt bindend zijn, nadat Cliënt door KB naar behoren van de gewijzigde algemene voorwaarden op de hoogte is gebracht. De Cliënt is bevoegd zich uit de overeenkomst terug te trekken indien de voorwaarden significant in zijn/haar nadeel worden gewijzigd. In dat geval zal KB het totaal betaalde bedrag terugbetalen.

9.2 KB is bevoegd de overeengekomen dienst aan te passen, mits de Cliënt een gelijkwaardig of beter alternatief wordt geboden. Indien KB de overeengekomen dienst niet kan uitvoeren en geen gelijkwaardig alternatief kan bieden, dan is de Cliënt bevoegd zich terug te trekken uit de overeenkomst. Het factuurbedrag wordt in dat geval retour betaald aan Cliënt.

9.3 KB behoudt zich het recht voor de prijs van de diensten desgewenst te wijzigen.

9.4 Indien KB kostenverhoging ondervindt nadat de overeenkomst met Cliënt is gesloten – in het bijzonder maar niet uitsluitend wegens wettelijke kostenverhoging of belastingverhoging – dan is KB bevoegd de prijs van de dienst overeenkomstig te verhogen. Een prijsverhoging mag niet worden doorgevoerd indien dit minder dan twintig dagen voor vertrek wordt gedaan en Cliënt hiervan niet op de hoogte is gesteld.

Artikel 10 Aansprakelijkheid

10.1 KB is niet aansprakelijk voor:

a) diefstal of verlies van, of schade aan, eigendommen van Cliënt. Het meenemen van eigendommen is geheel op eigen risico;
b) schade veroorzaakt door dood of letsel van Cliënt, behoudens de gevallen waarin deze schade het gevolg is van opzet of grove schuld van KB;
c) schade die is ontstaan voor of na vertrek van Cliënt bij het betreden van, of het aanwezig zijn op de door KB in gebruik zijnde gronden en zaken, waaronder maar niet uitsluitend de steigers, (verkoop)locaties en vaartuigen.;
d) schade veroorzaakt door vertraging bij afvaart of tijdens de uitvoering van de dienst;
e) indirecte- of gevolgschade;
f) enig doen of nalaten van haar ondergeschikten als bedoeld in artikel 6:170 BW en andere personen als bedoeld in artikel 6:171 BW.

10.2 Alle door KB georganiseerde diensten vinden volledig voor eigen risico van Cliënt plaats.

10.3 Het betreden van of het zich bevinden op door KB in gebruik zijnde gronden en objecten, zoals vaartuigen, steigers en (verkoop)locaties is op eigen risico.

10.4 In het geval KB wel aansprakelijk is voor enige schade, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat maximaal door haar verzekering wordt gedekt. Wordt de schade niet door de verzekering gedekt, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de hoogte van het factuurbedrag.

10.5 Cliënt is aansprakelijk voor door de Cliënt veroorzaakte schade aan de door KB in gebruik zijnde zaken en/of schade aan derden. Cliënt is aansprakelijk voor schade die hij/zij berokkent aan KB of haar medewerkers.

Artikel 11 Gedragsregels en plichten van Cliënt

11.1 Cliënt dient 18 jaar of ouder te zijn om een geldige overeenkomst met KB te sluiten. Voor bepaalde diensten kan een minimumleeftijd worden gesteld, waarbij de Cliënt gevraagd kan worden aan te tonen dat hij/zij deze minimumleeftijd heeft bereikt.

11.2 Cliënten dienen zich tijdens de uit te voeren dienst en buiten de uit te voeren dienst, indien men zich bevindt op door KB in gebruik zijnde locaties of eigendommen, behoorlijk te gedragen.

11.3 De Cliënt dient alle aanwijzingen van KB of haar medewerkers correct en zonder uitstel op te volgen.

11.4 Indien deze aanwijzingen niet opgevolgd worden, heeft KB het recht de uitvoering van de dienst af te breken. Cliënt maakt in dit geval geen aanspraak op restitutie of compensatie.

11.5 (Huis)dieren zijn in/op de door KB in gebruik zijnde zaken en gronden niet toegestaan.

11.6 KB is gerechtigd om Cliënten die zich misdragen of in kennelijke staat zijn, van de door haar in gebruik zijnde gronden en zaken, waaronder maar niet uitsluitend steigers, waterfietsen en vaartuigen, te verwijderen.

11.7 De toegang tot vaartuigen, steigers en (verkoop)locaties kan zonder opgaaf van reden worden geweigerd, indien dit door KB noodzakelijk worden geacht, bijvoorbeeld in verband met de capaciteit, veiligheid, openbare orde, het dreigende ontstaan van schade en hinder, zonder dat Cliënt recht heeft op restitutie of compensatie.

Artikel 12 Onvoorziene omstandigheden

12.1 Beide partijen hebben het recht zich terug te trekken uit de overeenkomst als de overeengekomen dienst niet kan worden uitgevoerd wegens onvoorziene omstandigheden en gevallen van overmacht, bijvoorbeeld wegens oorlog, natuurrampen, arbeidsmarktconflicten, lange termijn onderbreking in de water- of energietoevoer, brand, of andere soortgelijke gebeurtenissen die beide partijen niet hadden kunnen voorzien of beïnvloeden.

12.2 In geval van beëindiging van de overeenkomst wegens bovengenoemde redenen zal geen aanspraak gemaakt kunnen worden op schadevergoeding of restitutie.

Artikel 13 Klachten en geschillen

13.1 De Cliënt dient ieder probleem dat tijdens de uitvoering van de dienst opkomt, terstond aan KB mede te delen, zodat KB de kans krijgt het probleem op te lossen. Indien Cliënt dit probleem niet terstond mededeelt, vervalt het recht hierover een klacht in te dienen.

13.2 Indien de Cliënt en KB niet samen tot een oplossing van het probleem kunnen komen, dan kunnen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Midden-Nederland, behoudens de gevallen waarin in de wet dwingend een andere bevoegde rechter wordt voorgeschreven.

13.3 Op deze overeenkomst en de algemene voorwaarden en alle hieruit voortvloeiende geschillen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Algemene voorwaarden van S.J. de Vos h.o.d.n. Ketelbinkies (geldend voor Groepen & Events)


Artikel 1 Definities

1.1 In deze algemene voorwaarden wordt onder de navolgende begrippen het volgende verstaan:

a) Ketelbinkies is de handelsnaam van S.J. de Vos h.o.d.n Ketelbinkies (KvK 74564781).
b) Officiële organisator: S.J. de Vos handelend onder de naam Ketelbinkies, Obrechtstraat 40Bis, 3572 EG Utrecht, 06-13764689, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
c) Cliënt: de persoon die een overeenkomst sluit met S.J. de Vos h.o.d.n. Ketelbinkies.
d) Deelnemers: de personen die samen met, of onder verantwoordelijkheid van Cliënt gebruik maken van de overeengekomen diensten van S.J. de Vos h.o.d.n. Ketelbinkies.

Artikel 2 Toepassingsbereik algemene voorwaarden

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing tussen S.J. de Vos h.o.d.n. Ketelbinkies (KB) en de Cliënt. De overeenkomst is van toepassing op diensten van de merken onder 1.1 a.

2.2 Bij het sluiten van een overeenkomst met KB, accepteert Cliënt uitdrukkelijk en zonder voorbehoud de toepasselijkheid van deze voorwaarden. De voorwaarden staan op de website van KB, liggen ter inzage bij de kassa en zijn kosteloos op te vragen bij KB.

Artikel 3 Aanbiedingen en offertes

3.1 Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn voor aanvaarding is genoemd.

3.2 Alle door KB gemaakte offertes zijn vrijblijvend. Deze zijn geldig gedurende 14 dagen, tenzij anders is bepaald. KB is slechts aan de offertes gebonden, indien de aanvaarding hiervan door Cliënt schriftelijk binnen 14 dagen wordt bevestigd, tenzij anders bepaald is.

3.3 Alle prijsopgaven van KB zijn exclusief BTW. Alle bedragen die door KB aan Cliënt in rekening worden gebracht, zijn inclusief BTW en in Euro’s.

3.4 Van het bepaalde in artikel 3.3 kan worden afgeweken indien uitdrukkelijk anders is vermeld of tussen partijen is overeengekomen.

3.5 Indien een aanbieding wordt aanvaard, heeft KB gedurende twee werkdagen na ontvangst van de aanvaarding, het recht het aanbod te herroepen. De directie behoudt zich het recht voor een door haar medewerker afgesloten overeenkomst binnen de redelijke termijn van 8 dagen nietig te verklaren.

3.6 Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

3.7 KB behoudt zich jegens Cliënt het recht voor om in voorkomende gevallen redelijke prijswijzigingen door te voeren.

Artikel 4 De overeenkomst

4.1 Een overeenkomst tussen KB en de Cliënt kan zowel mondeling als schriftelijk tot stand komen.

4.2 Indien de overeenkomst tot stand komt via een door KB gemaakte vrijblijvende offerte, komt de overeenkomst eerst tot stand, indien KB de opdracht schriftelijk heeft bevestigd, dan wel een begin heeft gemaakt met de uitvoering ervan.

4.3 KB is als officiële organisator verantwoordelijk om de dienst overeenkomstig de overeenkomst uit te voeren, onder voorbehoud van hetgeen in deze algemene voorwaarden is bepaald. Deze verantwoordelijkheid strekt zich ook uit over diensten die door een ander dan KB worden uitgevoerd, die onderdeel uitmaken van de overeenkomst.

4.4 Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod van KB en toezeggingen van derden waarvan KB geen wetenschap heeft kunnen hebben, binden KB niet.

4.5 Informatie in catalogi, brochures en op websites binden KB, behoudens het bepaalde onder 4.4. Desondanks behoudt KB het recht deze informatie te wijzigen voordat de overeenkomst tot stand komt, mits de Cliënt hiervan vooraf op de hoogte wordt gesteld. KB is niet verantwoordelijk voor drukfouten.

Artikel 5 Betaling

5.1 Indien in de overeenkomst niet anders is bepaald, dient de betaling van het totale factuurbedrag steeds te geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum, op een door KB aan te geven wijze. De betaling dient in ieder geval volledig te zijn voldaan voor de in de overeenkomst genoemde vervaldatum, doch uiterlijk 1 werkdag voordat de overeenkomst tussen partijen wordt uitgevoerd.

5.2 De boeking wordt geannuleerd indien KB de betaling niet op het overeengekomen tijdstip, als bedoeld onder 5.1, heeft ontvangen. Als de Cliënt niet tijdig betaalt, dan wordt dit geacht een annulering te zijn waarop de annuleringsvoorwaarden, als bedoeld in artikel 6 van deze algemene voorwaarden, van toepassing zijn.

5.3 Indien Cliënt in gebreke blijft in de tijdige betaling van het factuurbedrag, dan is Cliënt zonder nadere ingebrekestelling direct in verzuim.

5.4 Indien Cliënt in gebreke of in verzuim is in de tijdige nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van de voldoening van de verplichting voor rekening van Cliënt.

5.5 KB is niet aansprakelijk in het geval van technische storingen van welke aard dan ook, waardoor de betaling niet, niet juist of niet tijdig verwerkt en/of geautoriseerd kan worden.

5.6 De Cliënt is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan KB verschuldigde.

5.7 Bezwaren tegen de hoogte van het factuurbedrag schorten de betalingsverplichting niet op. De Cliënt is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden op te schorten.

5.8 Cliënt is gehouden KB op eerste verzoek genoegzame zekerheid te verschaffen voor de voldoening van de openstaande vorderingen, ook indien deze niet opeisbaar zijn. Dit op straffe van opschorting door KB van haar verplichtingen.

Artikel 6 Annuleringsvoorwaarden

6.1 De Cliënt kan de boeking schriftelijk annuleren bij de officiële organisator.

6.2 De Cliënt kan de boeking van een combinatie van arrangementen of een pakket alleen in het geheel annuleren en niet ieder deel afzonderlijk.

6.3 De volgende percentages van het volledige factuurbedrag verschuldigd, bij annulering:

a) meer dan 8 weken voor de overeengekomen datum tot uitvoering van de overeenkomst: 10%;
b) tussen 8-4 weken voor de overeengekomen datum tot uitvoering van de overeenkomst: 20%;
c) tussen 4-2 weken voor de overeengekomen datum tot uitvoering van de overeenkomst: 33%;
d) tussen 2-1 weken voor de overeengekomen datum tot uitvoering van de overeenkomst: 50%;
e) tussen 7-2 dagen voor de overeengekomen datum tot uitvoering van de overeenkomst: 75%;
f) binnen 48 uur voor de overeengekomen datum tot uitvoering van de overeenkomst: 100%.

6.4 Bij annulering na de definitieve bevestiging is Cliënt verplicht € 25,- administratiekosten te betalen.

6.5 Een vermindering van het aantal deelnemers binnen een marge van 10% kan uiterlijk tot 48 uur voor de overeengekomen datum tot uitvoering van de overeenkomst door de opdrachtgever kosteloos schriftelijk worden opgegeven, tenzij anders is overeengekomen. Bij vermindering van het aantal deelnemers groter dan 10% gelden de annuleringsbepalingen genoemd onder artikel 6.3.

6.6 Voor extra passagiers die niet 48 uur voorafgaand aan de dienst zijn aangemeld, zal een prijs naar redelijkheid extra in rekening worden gebracht. KB beslist over het toelaten van extra passagiers, indien het aantal passagiers dat op de offerte is aangegeven, wordt overschreden.

6.7 Indien Cliënt en de overige deelnemers niet op het met KB afgesproken tijdstip aanwezig zijn, worden de dientengevolge door KB extra gemaakte kosten aan Cliënt doorberekend. Zulks onverminderd het recht van KB in een dergelijk geval de activiteit te annuleren, waarbij de in artikel 6.3 genoemde percentages van overeenkomstige toepassing zijn.

Artikel 7 Wijzigingen door KB en de rechten van de Cliënt

7.1 KB heeft het recht de in deze algemene voorwaarden neergelegde bepalingen te wijzigen al naar gelang de omstandigheden dit verlangen. Cliënt aanvaardt nu voor alsdan dat algemene voorwaarden die op grond van dit artikel zijn gewijzigd, voor Cliënt bindend zijn, nadat Cliënt door KB naar behoren van de gewijzigde algemene voorwaarden op de hoogte is gebracht. De Cliënt is bevoegd zich uit de overeenkomst terug te trekken indien de voorwaarden significant in zijn/haar nadeel worden gewijzigd. In dat geval zal KB het totaal betaalde bedrag terugbetalen.

7.2 KB is bevoegd de overeengekomen dienst aan te passen, mits de Cliënt een gelijkwaardig of beter alternatief wordt geboden. Indien KB de overeengekomen dienst niet kan uitvoeren en geen gelijkwaardig alternatief kan bieden, dan is de Cliënt bevoegd zich terug te trekken uit de overeenkomst. Het factuurbedrag wordt in dat geval retour betaald aan Cliënt.

7.3 Indien KB kostenverhoging ondervindt nadat de overeenkomst met Cliënt is gesloten, in het bijzonder maar niet uitsluitend wegens wettelijke kostenverhoging of belastingverhoging, dan is KB bevoegd de prijs van de dienst overeenkomstig te verhogen. Een prijsverhoging mag niet worden doorgevoerd indien dit minder dan twintig dagen voor vertrek wordt gedaan en Cliënt hiervan niet op de hoogte is gesteld.

Artikel 8 Aansprakelijkheid

8.1 KB is niet aansprakelijk voor:

a) diefstal of verlies van, of schade aan, eigendommen van Cliënt en/of deelnemers. Het meenemen van eigendommen is geheel op eigen risico;
b) schade veroorzaakt door dood of letsel van Cliënt en/of deelnemers, behoudens de gevallen waarin deze schade het gevolg is van opzet of grove schuld van KB;
c) schade die is ontstaan voor of na vertrek van Cliënt en/of deelnemers bij het betreden van, of het aanwezig zijn op de door KB in gebruik zijnde gronden en zaken, waaronder maar niet uitsluitend de steigers, (verkoop)locaties en vaartuigen.;
d) schade veroorzaakt door vertraging bij afvaart of tijdens de uitvoering van de dienst;
e) indirecte- of gevolgschade;
f) enig doen of nalaten van haar ondergeschikten als bedoeld in artikel 6:170 BW en andere personen als bedoeld in artikel 6:171 BW.

8.2 Alle door KB georganiseerde diensten vinden volledig voor eigen risico van Cliënt en deelnemers plaats.

8.3 Het betreden van of het zich bevinden op door KB in gebruik zijnde gronden en objecten, zoals steigers, (verkoop)locaties en vaartuigen is op eigen risico.

8.4 In het geval KB wel aansprakelijk is voor enige schade, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat maximaal door haar verzekering wordt gedekt. Wordt de schade niet door de verzekering gedekt, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de hoogte van het factuurbedrag.
8.5 Cliënt is aansprakelijk voor door de Cliënt veroorzaakte schade aan de door KB in gebruik zijnde zaken en/of schade aan derden. Cliënt is aansprakelijk voor schade die hij/zij berokkent aan KB of haar medewerkers.

8.6 Het bepaalde in artikel 8.5 is van overeenkomstige toepassing op de overige deelnemers.

Artikel 9 Gedragsregels en plichten van Cliënt en deelnemers

9.1 Cliënt dient 18 jaar of ouder te zijn om een geldige overeenkomst met KB te sluiten.

9.2 Cliënt en deelnemers dienen zich tijdens en buiten de uit te voeren dienst, indien men zich bevindt op door KB in gebruik zijnde locaties of eigendommen, behoorlijk te gedragen.

9.3 Cliënt en deelnemers dienen alle aanwijzingen van KB of haar medewerkers correct en zonder uitstel op te volgen.

9.4 Indien deze aanwijzingen niet opgevolgd worden, heeft KB het recht de uitvoering van de dienst af te breken. Cliënt maakt in dit geval geen aanspraak op restitutie of compensatie.

9.5 (Huis)dieren zijn in/op de door KB in gebruik zijnde zaken en gronden niet toegestaan.

9.6 KB is gerechtigd om deelnemers die zich misdragen of in kennelijke staat zijn, van de door haar in gebruik zijnde gronden en zaken, waaronder maar niet uitsluitend steigers, (verkoop)locaties en vaartuigen, te verwijderen.

9.7 De toegang tot steigers, (verkoop)locaties en vaartuigen kan zonder opgaaf van reden worden geweigerd, indien dit door KB noodzakelijk worden geacht, bijvoorbeeld in verband met de capaciteit, veiligheid, openbare orde, het dreigende ontstaan van schade en hinder, zonder dat Cliënt recht heeft op restitutie of compensatie.

9.8 Het is aan boord niet toegestaan zelf meegebrachte consumpties te nuttigen.

Artikel 10 Catering

10.1 Catering aan boord wordt uitsluitend verzorgd door KB ingeschakelde derden, tenzij expliciet anders is overeengekomen tussen partijen.

10.2 Cliënt is verplicht om cateringskosten, voor zover die niet in de aanbieding, offerte/optie zijn opgenomen, binnen de genoemde termijn te betalen aan KB.

10.3 Eigen catering (mastiek en linnen) dient milieuvriendelijk en herbruikbaar te zijn.

10.4 KB berekent een opslag voor administratiekosten op genuttigde dranken in cafés en restaurants.

10.5 KB houdt zich het recht voor de aanwezige gasten om een legitimatiebewijs te vragen om de leeftijd te controleren in verband met het verstrekken van alcoholische dranken.

10.6 KB houdt zich het recht voor geen alcoholische dranken (meer) te verstrekken indien het personeel hier moverende redenen voor heeft.

Artikel 11 Bijzondere bepalingen ten aanzien van rondvaart

11.1 Onverminderd de bovenstaande bepalingen zijn op rondvaartarrangementen de volgende specifieke voorwaarden van toepassing:

a) Het maximaal aantal personen in de schepen van KB mag nooit het aantal overschrijden, dan waarvoor de boot is goedgekeurd;
b) KB houdt zich het recht voor in bepaalde gevallen borg of schoonmaakkosten te vragen. De hoogte hiervan wordt vastgesteld door KB;
c) De cliënt dient na afloop van de vaart een vaaropdracht ter bevestiging van de uitgevoerde dienst te ondertekenen;
d) De cliënt kan voor de uitvoering van een programma geen aanspraak maken op een specifieke boot, tenzij anders is overeengekomen.

Artikel 12 Onvoorziene omstandigheden en ontbindende voorwaarden

12.1 Beide partijen hebben het recht zich terug te trekken uit de overeenkomst als de overeengekomen dienst niet kan worden uitgevoerd wegens onvoorziene omstandigheden en gevallen van overmacht, bijvoorbeeld wegens oorlog, natuurrampen, arbeidsmarktconflicten, onderbreking in de water- of energietoevoer, brand, of andere soortgelijke gebeurtenissen die beide partijen niet hadden kunnen voorzien of beïnvloeden.

12.2 In geval van beëindiging van de overeenkomst wegens bovengenoemde redenen zal geen aanspraak gemaakt kunnen worden op schadevergoeding of restitutie.
Artikel 13 Klachten en geschillen

13.1 De Cliënt dient ieder probleem dat tijdens de uitvoering van de dienst opkomt, terstond aan KB mede te delen, zodat KB de kans krijgt het probleem op te lossen. Indien Cliënt dit probleem niet terstond mededeelt, vervalt het recht hierover een klacht in te dienen.

13.2 Indien de Cliënt en KB niet samen tot een oplossing van het probleem kunnen komen, dan kunnen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Midden-Nederland, locatie Utrecht, behoudens de gevallen waarin in de wet dwingend een andere bevoegde rechter wordt voorgeschreven.

13.3 Op deze overeenkomst en de algemene voorwaarden en alle hieruit voortvloeiende geschillen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

13.4 In geval van strijd tussen de Nederlandse tekst van de algemene voorwaarden en vertalingen daarvan, prevaleert steeds de Nederlandse tekst.